6 простих кроків, щоб підтримувати свій розум ясним у будь-якому віці

dovgol2  У кожного трапляються випадкові «провали в пам’яті». Можливо, ви зайшли на кухню і не можете згадати для чого, або не можете згадати знайоме ім’я під час розмови. Провали в пам’яті можуть траплятися в будь-якому віці, але одне лише старіння, як правило, не є причиною зниження когнітивних функцій. Коли значна втрата пам’яті трапляється серед людей старшого віку, це, як правило, не через старіння, а через органічні розлади, травми мозку або неврологічні захворювання.
 Дослідження показали, що ви можете допомогти запобігти зниженню когнітивних функцій та зменшити ризик деменції за допомогою деяких основних здорових звичок:
  • залишайтеся фізично активними
  • достатньо спіть
  • не паліть
  • зберігайте хороші соціальні зв’язки
  • обмежуйте вживання алкоголю —  не більше одного напою на день
  • зверніть увагу на середземноморську дієту.
  Зміни пам'яті та інші когнітивні зміни можуть засмучувати, але гарна новина полягає в тому, що завдяки десятиліттям досліджень ви зможете навчитися активізувати свій розум. Існують різні стратегії, які ми можемо використати для підтримки когнітивної форми. Ось декілька з них. Спробуйте!
 
1. Продовжуйте вчитися
Вищий рівень освіти пов'язаний з кращим розумовим функціонуванням у старості. Експерти вважають, що вища освіта може допомогти зберегти хорошу пам'ять, адже вона формує звичку розумової активності. Вважається, якщо кидати виклики своєму мозку розумовими вправами, то вони активізують процеси, що допомагають підтримувати окремі клітини мозку та стимулюють зв’язки між ними. У багатьох людей є робота, яка підтримує їхню розумову активність. Заняття власним хобі, освоєння нової навички, волонтерство чи наставництво — це додаткові способи зберегти розум ясним.
 
2. Використовуйте всі свої органи чуття
Чим більше органів чуття ви використовуєте при навчанні, тим краще ваш мозок буде зберігати нову інформацію у пам’яті. В одному дослідженні дорослим учасникам продемонстрували серію емоційно нейтральних зображень, кожне з них було представлене разом із запахом. Їх не просили запам’ятовувати побачене. Пізніше їм показали набір зображень, цього разу без запахів, і попросили вказати, які з них вони бачили раніше. Люди впізнали усі зображення із запахом, особливо ті, що пов'язані з приємними ароматами. Знімки мозку показали, що грушеподібна кора головного мозку, основна область обробки запахів, стала активною, коли люди побачили ті об'єкти, що були спочатку спарені з запахами, хоча запахів більше не було, і досліджувані не намагалися запам'ятати їх. Тож задійте всі свої органи чуття, коли починаєте досліджувати незнайоме.
 
3. Вірте в себе
Міфи про старіння можуть сприяти втраті пам'яті. Учні середнього та старшого віку гірше справляються із завданнями, пов’язаними із запам’ятовуванням, коли піддаються негативним стереотипам щодо старіння та пам’яті, і краще, коли їм повідомляють позитивну інформацію щодо збереження пам’яті у старості. Люди, які вважають, що вони не контролюють свою функцію пам’яті — можливо, жартують про «провали в пам’яті» занадто часто — рідше працюють над збереженням або вдосконаленням своїх навичок пам’яті, і тому, швидше за все, у них спостерігається когнітивний спад. Якщо ви вважаєте, що можете вдосконалитись, і втілюєте цю віру на практиці, у вас є більший шанс зберегти розум ясним.
 
4. Визначте пріоритети у використанні мозкової діяльності
Якщо вам не потрібно використовувати зайву розумову енергію, бо ви пам’ятаєте, де клали ключі або знаєте час вечірки до дня народження вашої онучки, то зможете зосередитись на навчанні та запам'ятовуванні нових і важливих речей. Скористайтеся нагадуванням, календарями та планувальниками у смартфонах, картами, списками покупок, папками файлів та адресними книгами, щоб зберігати звичайну інформацію. Позначте вдома місце для окулярів, гаманця, ключів та інших предметів, якими ви часто користуєтесь.
 
5. Повторіть те, що ви хочете знати
Коли ви хочете згадати щось, що ви тільки що чули, читали чи думали, повторіть це вголос або запишіть його. Таким чином, ви зміцнюєте пам'ять або зв’язки. Наприклад, якщо вам щойно сказали чиєсь ім’я, використовуйте його, коли ви розмовляєте з ним чи нею: "Отже, Джон, де ти познайомився з Камілою?"
 
6. Визначайте періоди повторення
Повторення є найбільш потужним навчальним засобом, коли його періодичність  правильно визначена. Краще не повторювати щось багато разів за короткий проміжок часу, ніби ви заучуєте щось на іспит. Натомість повторюйте найважливішу інформацію після все більш тривалих періодів часу — раз на годину, потім кожні кілька годин, потім щодня. Визначення періодів навчання допомагає покращити пам’ять і є особливо цінним, коли ви намагаєтеся опанувати складну інформацію, наприклад, деталі нового робочого завдання.
 
Copyright © Age Free 2020 Усі права захищені